opremljene, učitelji prvaka koji su trenutno u fazi premijere bez generalne probe nemaju mnogo pomoći sa strane...
Sve je urađeno na brzinu. Valjda zato ovoj drami nedostaju činovi. Od tekstopisca sada svi očekuju dalje instrukcije. Nije nemoguće ni da im javi da delovi koje su naučili ne odgovaraju. A možda ih i zameni drugim glumcima.
Kada je reč o pozorištu, sve je moguće. No, kada se radi o reformi školstva u Republici Srbiji, nije pohvalno raditi na brzinu pa natenane uviđati greške.
Anketirani profesori i učenici slažu se u jednom - da nam je reforma neophodna. Ako samo pogledamo rezultate istraživanja UNICEF-a, po kojima 2000. godine odličnih nije bilo, a kada znamo da su iste godine u generaciji osmaka 10 procenata činili vukovci, postaje jasno koliko nam je sistem školstva zaostao za svetom. Međutim, koliko će uspeha imati reforma koju uvodimo, pokazaće rezultati.
Za sada su prvaci i njihovi učitelji nosioci bremena nove škole. U srednjim školama, sem izborno-obaveznog predmeta, drugih novina za sada nema, a univerziteti su u fazi pripreme za narednu školsku godinu, kada će reforma visokog školstva zvanično početi.
Primarno znanje stiče se u školama, a alternativno na različitim kursevima i seminarima čiji su organizatori nevladine organizacije, kojih je sve više. Velika je zainteresovanost srednjoškolaca za seminare u Petnici, studenata za jednogodišnje studije Beogradske otvorene škole i Centra za ženske studije i druge slične institucije...
Ovakav vid rada, nažalost, kod nas se ne vrednuje. Bar ne u meri u kojoj bi trebalo. U najvećem broju evropskih zemalja, pohađanjem nekog kursa, osim što sebi obezbedite znanje zlata vredno imate i veću prohodnost u daljem školovanju i radu.
Fenomen poznat kao distance learning sve je cešći oblik učenja u svetu. Kod nas je ovaj metod rada pokrenuo Centar za proučavanje informacionih tehnologija Beogradske otvorene škole, a do sada je završeno nekoliko virtuelnih kurseva. Jedan od njih jeste i ''Mala škola novinarstva'' (www.bos.rs/cepit/novinarstvo), čiji učesnici, inače srednjoškolci, čine redakciju ovih novina.
Koliko smo se za ovih nekoliko nedelja upoznali sa sedmom silom, najbolje govore ove novine, koje su, ujedno, i dokaz da distance learning u osnovi ima dobru ideju, za čiju je realizaciju potrebna volja i tehnička podrška.